søndag 22. april 2012

Ut på tur... aldri sur.. Iallefall sjelden..

Da var friuka over og Asgeir ville hjem igjen. Så da er det vel min tur da. Kjempeordning dette med en uke på jobb og en uke fri. Så da var det bare å rusle bort på E39'n og vente på gutten som vil ha "vaktbytte"... Og der kommer jaggu Regenten....
Mange av mine turer går til "Møre"... Leverer til butikker rundt Molde, Kristiansund og Ålesund... Og når våren melder seg merker jeg enda bedre hvor godt det er å ha dette yrket.. Med de vakre fjellene som omkranser blåe fjorder og (snart) grønne enger... Det nærmer seg iallefall... Om på baksiden av Romsdalsalpene finnes det også vakre steder... Så til og med baksiden av alpene (altså på sunnmøre) finnes en og annen plassen det går an å stoppe i det fri og spise matpakka si... Som her på tur innover Tynesstranda...fra Sykkylven og inn mot Stramgjerde... Torsdager er det stort sett lasting av Pizza på Stabburets fabrikk på Stranda og da går turen innover her og videre opp Velledalen og over Strandafjellet.
Her er jeg på tur over Strandafjellet. Vinteren har ikke helt sluppet taket her enda....
Og det er de vel glade for her oppe på skisenteret på Strandafjellet. Godt med snø enda her...

Her ser vi Stranda nede ved Storfjorden...

På Stranda laster vi mest pizza men også mye spekemat. Grilstad har kjøpt opp Stranda Spekemat og der har jeg fast henting. I tillegg er det også spekematproduksjon nede i gamlefabrikken til Stabburet. Der er det Tind Spekemat som holder hus nå. Her står jeg og laster på Tind..

På tur opp fra sentrum i Stranda... Ser skibakkene i bakgrunnen.

Strandafjellet igjen..
Jeg har etterhvert noen timer på ferger... Men med en kaffekopp som stadig er tom og fristelser i form av sveler er det ikke det verste "hinderet" man møter på veien... Sikkert ikke noe værre enn å sitte på E18 på lysaker i stillestående kø...

Nå kjører jeg en tur igjen. Denne gangen til Kristiansund. Håper på finvær og enda mer snøsmelting og til dere alle vil jeg bare si; Vi blinkes.... ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar